Motionsafdeling

I landevejssæsonen fra ca. 1, marts til ca. 30. september træner vi 3 gange om ugen – mandag, onsdag og lørdag. Mødested er P-Pladsen bag vestjyskBANK i Mellemgade. Starttidspunkter indrettes efter årstiden, og er opgivet i faktaboksen til højre. Inden vi starter på turen, bliver der orienteret om dagens rute og opdelt i hold. Se nærmere i faktaboksen til højre under træningskodeks. Man vælger selv, hvilket hold man kører med på, men man skal være opmærksom på holdenes gennemsnitlige fart og forholde sig dertil.

  • Hold A kører med ca. 32 – 35 km/t
  • Hold B kører med ca. 30 – 32 km/t
  • Hold C kører med ca. 25 – 30 km/t
  • Hold D kører med op til 28  km/t

Starter du på hold C, kan du sagtens nå at køre dig i så god form, at du kan være med på hold B senere på sæsonen. I marts og april måned får vi først og fremmest kørt nogle kilometer i benene, men i slutningen af april tager vi også fat på den noget hårdere intervaltræning, hvor pulsen virkelig kommer op at banke i det røde felt. Årets klubmesterskaber bliver afholdt en lørdag sidst på sæsonen. Se mere i sæsonkalenderen som du finder oppe under fanerne.

Med venlig hilsen. RCC bestyrelse

Kodeks for træning i Ringkøbing Cykle Club   Overordnede holdninger

  • Husk at efterfølgende målsætninger er vejledende – de afhænger af vejret, terræn og af hvornår på sæsonen det er. Jo længere vi er henne på sæsonen jo hurtigere bliver der kørt.
  • Der opfordres til, at alle medlemmer udviser fleksibilitet. Det kan f.eks. komme til udtryk ved at man er villig til at skifte hold, hvis det er praktisk. Vælg dit hold med omtanke.
  • Af hensyn til sikkerheden deles et hold, hvis der er flere end 12 på holdet.
  • Vis hensyn og hjælp hinanden
  • Respekter kaptajnen

Elite Mål: At køre rigtig stærkt – primært for licensryttere og absolut øvede motionister – gennemsnitsfart 35+ km/t – vi kører 70+ km. Hvordan kører vi i gruppen Der bliver kørt rigtig stærkt Der bliver kørt interval – både korte og lange Der bliver aftalt en cirka rute med mulighed for afvigelser   Hold A Mål: At køre stærkt og blive bedre til at køre stærkt – den øvede motionist – gennemsnitsfart 32-35 km/t – vi kører 70-85 km. Hvordan kører vi i gruppen Der bliver kørt stærkt Der bliver kørt interval – både korte og lange Der bliver aftalt en cirka rute med mulighed for afvigelser   Hold B Mål: En god tur for den trænede motionist – gennemsnitsfart ca. 30-32 km/t – vi kører 60-75 km. Hvordan kører vi i gruppen: Vi holder sammen – alle ud alle hjem Vi kører i et jævnt tempo med mindre intervaller ind imellem – skiltespurter, bakkespurter og intervaller, hvor træningen bliver givet fri over et par km. Der er altid opsamling – vi vender rundt og samler op – Lad sidste mand få luft inden der sættes i gang igen Turens længde og præmisser aftales ved start   Hold C Mål: At køre en cykeltur i godt jævnt tempo, men med sportsligt præg – for den der bare vil køre på cykel og nybegynderen – ca. 25 – 30 km/t i gennemsnit – vi kører 50-60 km. Dagens tur afstemmes med deltagerne. Hvordan kører vi i gruppen: Vi holder sammen – alle ud – alle hjem Vi vender rundt på toppen af bakkerne og samler op hvis nogen hænger – lad sidste mand m/k få luften igen efter opsamling. Turens længde og præmisser aftales ved start. Meld ud hvis farten er for høj.   Hold D Mål: At køre en cykeltur i godt jævnt tempo, men med sportsligt præg – for den der bare vil køre på cykel og nybegynderen – op til 28 km/t i gennemsnit – vi kører40-50 km. Dagens tur afstemmes med deltagerne. Hvordan kører vi i gruppen: Vi holder sammen – alle ud – alle hjem Vi vender rundt på toppen af bakkerne og samler op hvis nogen hænger – lad sidste mand m/k få luften igen efter opsamling. Turens længde og præmisser aftales ved start. Meld ud hvis farten er for høj. Dette er holdet hvor alle kan være med.

Motion

Mødested på P-pladsen bag vestjyskBANK i Mellemgade.


Træning på landevej
Lørdag kl. 13:00, fra 01.03. – 30.09.


Hverdage (mandag og onsdag)
01.04. – 30.04. kl. 17.30
01.05. – 30.08. kl. 18.00
01.09. – 30.09. kl. 17.30


Cykelskole fra 1. april, hver tirsdag kl. 18.00

Træning på MTB se mere her

 

Information

  • Træningskodeks

For mere information kontakt Tommy

Hovedsponsor

Sponsorer

Pin It on Pinterest

Share This